Myślicie, że SKODA wprowadzi na polskę O3 z silnikiem MPI?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • greg505
    L&K
    • 2013
    • 1239

    #51
    Zamieszczone przez bishop
    Zamieszczone przez greg505
    Wydaje mi sie ze jednak wiekszosc klientow wybiera 140 konne wersje,
    Tak , wydaje Ci się , w społeczeństwie , gdzie średnia wieku pojazdów to dobrze ponad 10 lat, 3 mln osób żyje w ubóstwie ,... wszyscy /albo większość/ celują w w silnik 140kM...
    Ci co kupuja nowy samochod, a o takim przypadku pisalem, maja w nosie jaka jest srednia wieku pojazdow, oraz jaka jest skala ubostwa.
    Black magic

    Komentarz

    • mundito79
      Classic
      • 2008
      • 29

      #52
      O silniku 1,6 MPI mówili ludzie z centrali w Polsce. Z tym silnikiem jest jednak problem EURO5/EURO6. Raczej spodziewać się trzeba LPG do TSI także dla O3. Pamiętajcie jednak, że silnik 1,2 TSI z Rapida to całkiem inne jednostki niż te z O3. 8V vs. 16V oraz łańcuch vs. paska.
      A zapomniał bym w fazie testów w Polsce jest O3 z CNG. Problem jest jednak z długim tankowaniem auta oraz z małą liczbą stacji, gdzie można nabyć tego typu paliwo.


      Komentarz

      • elpolacco
        L&K
        • 2010
        • 1372
        • Volkswagen
        • CYVB 1.2 TSI 110 KM

        #53
        Zamieszczone przez mundito79
        Z tym silnikiem jest jednak problem EURO5/EURO6.
        Właśnie wspomniałem o tym wcześniej Tego raczej nie da się przeskoczyć, chyba że wymyślą dpf benzynowego do 1.6MPI Pozostaje jedynie import ze wschodu :wink:
        VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

        Komentarz

        • rafiki
          RS
          • 2012
          • 15976
          • Superb III (3V3)

          #54
          elpolacco, tylko pytanie od kiedy to będzie opłacalne. Pamiętaj, że Rosja nie jest w UE więc oprócz akcyzy dochodzi cło 10%, a jak auto będzie miało mniej niż pół roku i 6 tys. km to i VAT 23%. Powiedzmy, że bez VATu. Niech taka O3 kosztuje jak nówka (na nasze) 80 tys. zł. Po roku będzie sprzedana za powiedzmy 60 tys. Wychodzi: 60 + 6 (cło) + 2,046 (akcyza) + 1,2 (PCC) = 69,246, z "pakietem startowym 70. + koszt importu czyli oszczędza się jakieś 7 do 8 tysięcy. Myślę, że na to mało kto by poszedł.
          A żeby w ogóle móc zarejestrować to musi to być auto używane. Prawdopodobnie opłacalne dla Polaków będzie to w momencie kiedy taka O3 będzie miała z 3 czy 4 lata, a to dość długi okres czasu więc wiele może się u nas zmienić i może w ogóle nie będzie można takiego auta zarejestrować z jakichś urzędnikom znanych powodów.
          رافال
          Spoty
          Cause freedom is a lonely road

          Komentarz

          • Octavianos
            L&K
            • 2010
            • 1130

            #55
            Wszystko przez "chore" normy. Na pewno gdyby ten silnik był oferowany to chętnie bym się zastanowił nad takim zestawem.
            SIMPLY CLEVER
            Wiesz co dobre :-)

            Moja Maszyna
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

            Komentarz

            • sew1981
              Moderator
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2009
              • 10986
              • Fiat

              #56
              jest jeszcze jedno rozwiązanie dla chcących kupić używkę - zamiast zajechanego po kilku latach tsi, kupić na jakimś forum zadbane i chuchane starsze auto z mniejszym nawet przebiegiem i prostsze technologicznie - np. dziesięcioletnie za tą samą kasę. Mniej wodotrysków, ale za to lpg się wsadzi i silnik się nie rozsypie, a o blacharkę zawsze można zadbać, jak by coś wymagało podmalowania - chociaż starsze auta mają naprawdę dobre ocynki często.
              Ja bym wolał takie rozwiązanie i tak często robię, bo na nowy mnie nie stać, a używek zaawansowanych trzeba unikać. Gorzej jak jakiś urzędas karze pchać np. dpfy do używek, już kiedyś chcieli żeby nawet stary pojazd miał kata - nawet maluch - był taki chory pomysł. Trudno najwyżej się strumienice wspawa i będzie rzeźbić na przeglądach, nie dajmy z siebie robić wariatów :P

              Komentarz

              • r2r
                RS
                • 2008
                • 4721
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #57
                sew1981, jeśli chodzi o Twój trzeźwy tok myślenia, to klikam "lubię to :kciukgora "
                Artur

                Komentarz

                • sew1981
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2009
                  • 10986
                  • Fiat

                  #58
                  r2r, :wink:

                  Komentarz

                  • marlej108
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 4976
                    • Octavia III (5E3)
                    • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                    #59
                    Koledzy dajcie juz spokoj z 1.6 MPI...

                    ...lepiej przygotujcie sie na to!

                    O Škodě Octavia se sice pořád mluví jako „o té nové Octavii“, ale facelift už je na spadnutí. Auto se poprvé ukázalo na konci roku 2012 a v roce 2015 by měla dorazit modernizace, která se zřejmě dotkne i motorů. Je možné, že se do Octavie


                    :shock: :evil: :shock: :evil:
                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz

                    • rafiki
                      RS
                      • 2012
                      • 15976
                      • Superb III (3V3)

                      #60
                      Zamieszczone przez marlej108
                      przeginają z tym downsize'ingiem :shock: w A3 i Golfie to może jeszcze, ale ciekaw jestem kto by to kupił gdyby to weszło do O3
                      رافال
                      Spoty
                      Cause freedom is a lonely road

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #61
                        Zamieszczone przez rafiki
                        Zamieszczone przez marlej108
                        przeginają z tym downsize'ingiem :shock: w A3 i Golfie to może jeszcze, ale ciekaw jestem kto by to kupił gdyby to weszło do O3
                        Już 1.2 TSI miało nie być kupowane . Wygląda na to, że w przyszłości 1.4 TSI już nie będzie "be", jakie toto małe, ale będzie tym bardzo dobrym, niemalże rasowym.
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        • r2r
                          RS
                          • 2008
                          • 4721
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #62
                          Niech liczniki od przebiegu skalują do pięciu cyfer. Jak ktoś raz "przekreci" taki licznik, robiąc 100.tyś. - będzie farciarzem o którym napisze "Auto-Świat" w artykule p.t. "Dokonał niemożliwego" :diabelski_usmiech
                          Artur

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratoRS
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #63
                            BMW ma 3 cylindry, to co Skoda nie moze miec :lol: Dziwi mnie tylko czemu on ma az 1000cm, a nie 900cm3, przeciez z tego co mieli wystarczylo obciac 1 cylinder.



                            Jesli "kowal" potrafi przerobic silnik 3 cylindrowy na 2 cylindrowy a auto dalej jezdzi, to fabryka z tym problemu nie powinna miec :twisted:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • sew1981
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratoRS
                              • 2009
                              • 10986
                              • Fiat

                              #64
                              przeginają....to kurde "najlepiej" do cc 700 wsadzic turbo, zmienic gaźnik na wtrysk i mamy silnik 2 cylindrowy z turbiną 0.7 Ti...o cholera..jeszcze to podchwycą i wyprodukują :lol:
                              i taki to przeżyje nie 100 tkm, a 50 tkm do remontu. Nasz cieńkus 700 dobrze jeżdzony przeżył do ingerencji w silnik 100 kikadziesiąt tysięcy, później chyba pierścionki musiały byc robione, o ile dobrze pamiętam i upg. A później jeździł dalej i dojechał do 290 tkm,poszedł do żyda za grosze

                              Komentarz

                              • Chris11
                                RS
                                • 2011
                                • 1587

                                #65
                                Niech przykładem, że zmierzam do powyżej opisanego przykładu CC700 z turbo będzie silnik Renault... 0,9 TCE. Jeśli dobrze pamiętam, to ma on 896cm3. Cienias miał 704cm3.

                                Jeszcze trochę.

                                Komentarz

                                • Northeusz
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1677
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Chris11
                                  Niech przykładem, że zmierzam do powyżej opisanego przykładu CC700 z turbo będzie silnik Renault... 0,9 TCE. Jeśli dobrze pamiętam, to ma on 896cm3. Cienias miał 704cm3.

                                  Jeszcze trochę.
                                  1.0 EB ma już Ford, 1.0 VTec Turbo w przyszłym roku zamierza również Honda wprowadzić do oferty (oraz większe pojemności)
                                  Pozdrawiam
                                  Northeusz

                                  Komentarz

                                  • rafiki
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 15976
                                    • Superb III (3V3)

                                    #67
                                    Chris11, 899 ccm. Ale z drugiej strony nie porównujmy Clio z Octavią
                                    رافال
                                    Spoty
                                    Cause freedom is a lonely road

                                    Komentarz

                                    • r2r
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 4721
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #68
                                      Zamieszczone przez rafiki
                                      Chris11, 899 ccm. Ale z drugiej strony nie porównujmy Clio z Octavią
                                      Kto wie, może w O4 bieda edition, wrzucą jakąś 2-cylindróweczkę 0.9 130KM. :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
                                      Artur

                                      Komentarz

                                      • rafiki
                                        RS
                                        • 2012
                                        • 15976
                                        • Superb III (3V3)

                                        #69
                                        r2r,
                                        Zamieszczone przez sew1981
                                        taki to przeżyje nie 100 tkm, a 50 tkm do remontu
                                        albo i jeszcze mniej :twisted:
                                        رافال
                                        Spoty
                                        Cause freedom is a lonely road

                                        Komentarz

                                        • mirek_p11
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 6763
                                          • Volkswagen
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #70
                                          plusem jest to, że jak się taki mały silniczek wysypie to koszty związane nawet z wymianą będą stosunkowo niske


                                          Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                          Fotki
                                          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                          Fotki

                                          Komentarz

                                          • r2r
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 4721
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #71
                                            Zamieszczone przez rafiki
                                            r2r,
                                            Zamieszczone przez sew1981
                                            taki to przeżyje nie 100 tkm, a 50 tkm do remontu
                                            albo i jeszcze mniej :twisted:
                                            No i taki jest dla mnie własnie sens tych coraz mniejszych jednostek. Po co auto ma działać dłużej niż smartfon :?: Przecież każdego w Polsce stać na furę za 50000zł. która wzięta na raty będzie kosztowała 80000zł. spierdzieli się po 2 latach a my z niespłaconym kredytem weźmiemy drugą, bardziej dopasioną za 70000zł.
                                            To jest chore zakładanie sobie pętli na szyję.
                                            Ludzie patrzcie na ten aspekt bardziej niż na wyniki, spalanie i inne pierdoły - bo finalnie to Wasz portfel i wybór czy chcecie mieć w nim mniej lub więcej :idea: :idea: :idea:
                                            Artur

                                            Komentarz

                                            • bishop
                                              L&K
                                              • 2012
                                              • 1430

                                              #72
                                              Zamieszczone przez mirek_p11
                                              plusem jest to, że jak się taki mały silniczek wysypie to koszty związane nawet z wymianą będą stosunkowo niske

                                              http://allegro.pl/silnik-1-0-mpi-sko...558847374.html
                                              Tylko czy dla wszystkich wystarczy takich "prawie nowych" z alle. :lol:

                                              Zamieszczone przez r2r
                                              Polsce stać na furę za 50000zł. która wzięta na raty będzie kosztowała 80000zł. spierdzieli się po 2 latach a my z niespłaconym kredytem weźmiemy drugą, bardziej dopasioną za 70000zł.
                                              Nieważne ,że przez 2lata będzie wpieprzał chleb z cebulą, ważne ,że sąsiada c... strzeli że znowu ma nówkę na parkingu :szeroki_usmiech

                                              Komentarz

                                              • adamusek
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 331

                                                #73
                                                ew leasing na 3 lata bez wplaty wlasnej z niska rata i potem biore nowe auto
                                                Prowadzi NaviExpert Lifetime
                                                Ostrzega Yanosik
                                                Nagrywa Vicovation TF-2 EZ

                                                Komentarz

                                                • crom.de
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1545
                                                  • Superb II (3T4)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  #74
                                                  Nie pozostaje nic innego jak szukać ostatków O2FL w Niemczech i gazować je. 56.000 złoty za O3 1.6MPI z podatkami robi sumę za którą można dokupić drugi silnik TSI na zapas.
                                                  - Superb
                                                  - Panda 1.2

                                                  Komentarz

                                                  • r2r
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 4721
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez mirek_p11
                                                    plusem jest to, że jak się taki mały silniczek wysypie to koszty związane nawet z wymianą będą stosunkowo niske

                                                    http://allegro.pl/silnik-1-0-mpi-sko...558847374.html
                                                    NISKIE :?:
                                                    Dla przeciętnego cebulożercy który dotychczas miał jakąś Felicie MPI i sam sobie związał drutem, jak coś szlag trafil - wymiana silnika za 2,5 patyka to wyrok skazujący na sprzedanie tego czym jeździł dotychczas i kupno biletu miesięcznego na komunikację miejską. Wytlumacz mu ten PLUS z jego perspektywy.
                                                    Artur

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...